Erscheinungsart:
Ultra HD Blu-ray
(Kauf)
Land:
Großbritannien
Label:
Arrow Video (The Addiction - Limited Edition)
VÖ-Termin:
09. Dez. 2024
EAN/UPC:
5027035027715 (Kauf)
Freigabe:
BBFC 18
Fassung indiziert:
Nein
Laufzeit:
30:55 Min. (30:23 Min. o. A.)
UHD-Format:
TL (triple-layer) (100 GB)
Verpackung:
Blu-ray Case (Amaray)
Bildformat:
1,78:1 (Kein HDR) (1080p)
Tonformat:
Englisch (Dolby Digital 2.0 Stereo)
Untertitel:
Keine
Extras:
"Talking With The Vampires" ist Teil des Bonusmaterials auf der Arrow-Ultra-HD-Blu-ray von "The Addiction".
Bemerkungen:
___________________________________________________
LILI
†AYLOR
CHRISTOPHER
WALKEN
ANNABELLA
SCIORRA
THE
ADDIC†ION
A FILM BY
ABEL FERRARA
___________________________________________________
Arrow Video
Limited Edition
___________________________________________________
Neue 4K-Restauration vom Originalnegativ.
Mit neuem Artwork von Peter Strain als Haupt- und Original-Artwork als Wendecover.
In der Erstauflage inklusive:
Nach Einlegen der Disc erscheinen Copyright-Hinweise, gefolgt vom Arrow-Films-Logo und rechtlichen Hinweisen zu geäußerten Meinungen (0:28 Min.).
Das Menü ist musikalisch untermalt. Im Hintergrund laufen Szenen aus dem Film.
Menüpunkte:
Die Kurzdokumentation ist in 2 Kapitel unterteilt (kein Kapitelmenü).
_________________________________________________________________
Herstellerbeschreibung von der Arrow-Homepage:
The mid-nineties were a fertile period for the vampire movie. Big-name stars such as Tom Cruise and Eddie Murphy flocked to genre, as did high-caliber filmmakers like Francis Ford Coppola, veterans Wes Craven and John Landis, independents Michael Almereyda and Jeffrey Arsenault, and up-and-comers Quentin Tarantino and Guillermo del Toro. Amid the fangs and crucifixes, Abel Ferrara reunited with his King of New York star Christopher Walken for The Addiction, a distinctly personal take on creatures of the night.
Philosophy student Kathleen (Lili Taylor, The Conjuring) is dragged into an alleyway on her way home from class by Casanova (Annabella Sciorra, The Hand That Rocks the Cradle) and bitten on the neck. She quickly falls ill but realizes this isn't any ordinary disease when she develops an aversion to daylight and a thirst for human blood...
Having made a big-budget foray into science fiction two years earlier with Body Snatchers, Ferrara's approach to the vampire movie is in a lower key. Shot on the streets of New York, like so many of his major works - including The Driller Killer, Ms. 45 and Bad Lieutenant - and beautifully filmed in black and white, The Addiction sees the filmmaker on his own terms and at his very best: raw, shocking, intense, intelligent, masterful.
_________________________________________________________________
Zum Fassungseintrag des Hauptfilms:
Im Besitz von 1 Benutzern.
Bei 0 Benutzern auf der Wunschliste.